Een zakelijk telefoonsysteem is tegenwoordig essentieel voor elk bedrijf. Microsoft Teams is een uniform communicatiesysteem dat organisaties helpt om samen te werken binnen de zakelijke omgeving. De nieuwste zakelijke communicatiemethoden zoals chatten, audioconferenties, videovergaderingen en het delen van bestanden wordt aangeboden aan gebruikers om op de hoogte te blijven met de laatste updates binnen een bedrijfsproject.
Hoewel zakelijke communicatie is geëvolueerd van de traditionele telefoon, blijft een telefoon vandaag de dag de meest gebruikelijke vorm van zakelijke communicatie. Er zijn scenario’s waarin u één-op-één moet communiceren met een klant of leverancier buiten uw bedrijf. Deze scenario’s worden verzorgd in de Teams-app omdat integratie met VoIP-systemen wordt ondersteund. Maakt dat het de zakelijke communicatie niet een stuk eenvoudiger en soepeler?
Het opzetten van telefonie in het Microsoft telefoonsysteem is geen rocket science. Het enige dat u moet weten, is dat u over de juiste licenties beschikt. VoIP-service van Teams kan worden verkregen met een extra Microsoft 365-licentie. Om het telefoonsysteem te gebruiken, heeft u twee opties:
Er zijn een paar technische aspecten van Teams waarover elk bedrijf moet worden geïnformeerd. Laten we de belangrijke overwegingen doornemen bij het opzetten van uw telefoonsysteem met Teams:
Gebruik de bestaande PBX
Dat is het mooie van het telefoonsysteem van Microsoft Teams. U hoeft niet helemaal opnieuw te beginnen; in plaats daarvan kunt u uw bestaande PBX blijven gebruiken. Op deze manier kan uw PBX blijven bestaan, maar u kunt nog steeds profiteren van de voordelen van bellen met Teams. Teams fungeert dus als uw soft client voor uw eigen PBX.
De bestaande zakelijke telefoontoestellen die u gebruikt vormen op geen enkele manier een hindernis bij het inrichten van Teams en kunnen bellen via Teams, maar het is essentieel om een paar apparaten te onderzoeken die aan uw kant vervangen kunnen worden (zonder extra kosten). Teams gecertificeerde hardware omvat onder andere de zeer uitgebreide Yealink-telefoons:
• Yealink SIP-T40P
• Yealink SIP-T41S
• Yealink SIP-T42G
• Yealink SIP-T42S
• Yealink SIP-T46G
• Yealink SIP-T46S
Het klinkt misschien een beetje uitdagend, maar het is altijd goed om een visie voor de communicatie te hebben, hoe zou je het over een paar jaar willen hebben. Met andere woorden: ken uw wensen. De abrupte pandemie in 2020 heeft een nieuwe eis geïntroduceerd: werken op afstand. Het hebben van op afstand werkende werknemers vereist een snelle verbinding, lage latency en frequente verbindingen met het telefoonsysteem, terwijl beperkte interne communicatie een gemiddelde internetverbinding vereist en minder verbindingen met het telefoonsysteem.Als werken op afstand een vereiste is, geef dit dan van tevoren aan.
MachCloud biedt naadloze manieren om Teams Belbundels tegen redelijke tarieven te integreren met uw bestaande telefoonsysteem. De experts zijn bekwaam om alle interne en externe Teams gerelateerde verbindingsproblemen op te lossen. Het alles-in-één communicatieplatform biedt ook Direct Routing, Calling in Teams en aankoop van Microsoft 365 licenties. Blijf verbonden en ga aan de slag met MachCloud om uw bedrijf voorop te blijven laten lopen in digitale zakelijke communicatiesystemen.
MachCloud introduceert als eerste provider Zero Sign-On Authentication (en waarom dat zo belangrijk is) De…
Werken op afstand is al een tijdje de norm in de IT-industrie. Het won echter…
Cloud telefonie oplossingen zijn zeer voordelig voor moderne bedrijven. Bedrijven hebben een standaard Cloud telefonie…
MachCloud biedt een veelzijdig platform voor allerlei soorten bedrijven. Cloud computing helpt kleine bedrijven te…
Veel organisaties kiezen voor Cloud Phone-technologieën, waarvan SIP Trunking er één is. De belangrijkste reden…
Ja, er is een manier om alleen aan een gesprek deel te nemen in audiomodus.…