Microsoft heeft Skype voor Bedrijven Server met pensioen gestuurd en alle Skype voor Bedrijven Server gebruikers en -klanten bevinden zich in de overgangsfase totdat het MachCloud Assisted Upgrade-programma de gebruikers naar Teams verplaatst. Met dat gezegd hebbende, is het belangrijk op te merken dat alle diensten die ooit geïntegreerd waren met Skype voor Bedrijven Online en de Server nu ook verdwenen zijn. Diensten zoals audioconferencing providers (ACP) van derden, hybride spraakconfiguraties, Skype for Business Online Cloud Connector Edition (CCE) en Skype Meeting Broadcast gaan allemaal het einde van hun leven tegemoet. Het is ook belangrijk op te merken dat Microsoft Skype voor Bedrijven Server niet kan draaien in een hybride omgeving met Teams naast elkaar. Als de gebruikers gebruikmaken van Skype for Business Server, moeten ze worden gemigreerd naar Teams Only-modus.
Kan Cloud Voice een oplossing bieden voor werken op afstand?
Cloud Voice oplossingen zijn heel divers, omdat ze locatieonafhankelijkheid en flexibiliteit bieden. Met een Cloud Voice-nummer kunnen gebruikers en werknemers van een bedrijf het cloud voice-nummer gebruiken op mobiele telefoons, waar ze zich ook bevinden. Dit nummer kan worden gebruikt voor werk gerelateerde gesprekken, dus ja, Cloud Voice biedt uitstekende oplossingen voor werken op afstand. Een ander kenmerk van Cloud Voice is dat het de mogelijkheid biedt om het nummer uit te breiden naar meerdere apparaten. Zo kunnen meerdere apparaten tegelijk overgaan. De IP-telefoon is eenvoudig in te stellen en kan overal ter wereld naartoe worden gebracht. Daarnaast kunt u op de IP-telefoon ook een doorschakelfunctie instellen en is er ook een functie voor voicemail. Er is een portal waar voicemailbeheer en toegangsfuncties beschikbaar zijn. De gebruikersnaam en de credential-instellingen kunnen ook worden gewijzigd via hetzelfde instellingenportaal onder alle Cloud Voice platforms.
Moeten klanten met on-premises Skype for Business upgraden naar Microsoft Teams?
Nu Microsoft Skype voor Bedrijven Server met pensioen is gegaan, zijn veel organisaties met een dergelijk systeem op zoek naar een alternatief voor cloud-telefoniediensten. Het eenvoudige antwoord op bovenstaande vraag is dus: Ja. On-premises Skype for Business Server klanten moeten upgraden naar Teams in drie stappen. De eerste stap is het configureren van hybride connectiviteit. Vervolgens moet u de overgang coexistentiemodus instellen. Dit is een optionele stap. Echter, afhankelijk van de eisen van uw bedrijf, kunt u deze stap in fasen uitvoeren. De volgende stap is het verschuiven van gebruikers van Skype voor Bedrijven on-premises setup naar de Teams Only-modus. Dit is nu een enkele stap geworden. De laatste stap is het voltooien van de migratie door hybride omgevingen uit te schakelen en de migratie naar de cloud uit te voeren. Voor het migreren van gebruikers van Skype voor Bedrijven on-premises met Enterprise Voice naar bellen met Teams moeten ook de belaccounts van gebruikers naar de cloud worden verplaatst. Voor gebruikers met PSTN-connectiviteit omvat de migratie de implementatie van Direct routing.
Hoe kom ik aan Teams abonnementen voor mijn organisatie?
Voor Microsoft Teams abonnementen is eerst een Microsoft 365 abonnement nodig. Afhankelijk van de aard van uw bedrijf, kunt u Microsoft Teams gaan gebruiken zodra uw IT-beheerder Microsoft Teams aanzet en de configuratie instellingen uitvoert. U kunt Microsoft 365 Business Basic, Microsoft 365 Business Standard, Microsoft 365 Business Premium of de Microsoft Office-abonnementen E1, E3 of E5 gebruiken.
Microsoft Teams biedt ook add-on licenties voor specifieke functies in Microsoft Teams. Op die manier worden sommige Teams-functies ontgrendeld voor alleen die werknemers die ze moeten gebruiken, zoals Microsoft 365 Business Voice, Microsoft Teams Rooms, Office 365 Phone System en vele andere.
Werken op afstand – de nieuwe norm in het POST COVID tijdperk
Werken op afstand bestaat al een tijdje in de IT-industrie, maar niemand had zich in het jaar 2019 kunnen voorstellen dat het volgende jaar werken op afstand zou afdwingen bij alle soorten bedrijven. Sinds Microsoft Teams tijdens de pandemie in 2020 sterk in populariteit steeg, proberen bedrijven te kiezen voor Teams en soortgelijke andere Cloud-telefoniesystemen die hen kunnen helpen goed te functioneren aangezien thuiswerken de nieuwe norm is. Nu we verder gaan in het Post Covid tijdperk zijn CEO’s en managers over de hele wereld op zoek naar manieren om het werken op afstand soepel en gemakkelijk te laten verlopen.
Het belang van Voice in het tijdperk van telewerken
Veel landen in Europa streven ernaar om werken op afstand in de wetgeving te normaliseren. Dat gezegd hebbende, hangt de effectiviteit van een bedrijf af van de communicatie. Vergaderingen, discussies, brainstormsessies, noem maar op. Het belang van heldere communicatie is dus onvermijdelijk, en een goed Digitaal Communicatieplatform is alles wat u daarvoor nodig heeft.
Cloud Voice is de nieuwe norm
Over cloud gesproken: het is de ruggengraat van het hedendaagse bedrijfsleven, net zoals het internet dat tot een paar jaar geleden was. Het internet is de toegangspoort tot cloud- en digitale communicatie. Moderne bedrijven zijn zich ervan bewust dat de overstap naar de cloud de enige manier is voor een duurzame toekomst. Digitale communicatieplatforms worden dan ook op grote schaal toegepast.
Zeg vaarwel tegen flessenhalzen
Voorbij zijn de dagen dat digitale communicatie vol vervormingen en vertragingen zat. Dankzij de Cloud zijn er geen bottlenecks in de verbinding. Of het nu gaat om videovergaderingen of telefoneren; de conversatie wordt effectief gestroomlijnd.
Microsoft Teams biedt u alles
Microsoft Teams heeft in de loop van de jaren aan populariteit gewonnen. Nu Skype for Business dood is, is Teams de nieuwe manier van digitale communicatie voor Microsoft gebruikers. Teams is een alles-in-één digitaal communicatieplatform met de beste beveiliging en privacyregelgeving. Microsoft Teams wordt het meest gebruikt in academische instellingen voor leren op afstand, kleine bedrijven voor werknemers die op afstand werken en multinationals om te bellen en vergaderingen te houden over het hele continent en zelfs de hele wereld.
MachCloud is uw one-stop leverancier naar een toekomst met Cloud gebaseerde telefonie
MachCloud biedt vele soorten Cloud Voice-producten, waaronder Voice voor Microsoft Teams oplossingen, SIP Trunking, Cloud PBX en nog veel meer. Het digitale communicatieplatform biedt Cloud Voice oplossingen van de volgende generatie voor zowel ondernemingen als het MKB. Dus of u nu van plan bent Teams, Zoom of een andere cloud-telefoniedienst in te zetten, MachCloud heeft het voor u geregeld.
Bekijk de producten van MachCloud en maak de overstap naar een cloudgebaseerd digitaal communicatieplatform zoals MachCloud.
Heeft u uw Skype for Business migratie naar Teams al gedaan?
Skype for Business naar Teams migratie is nu essentiëler dan ooit vanwege het feit dat Skype for Business niet meer beschikbaar is. Microsoft had de data al vrij vroeg aangekondigd voor de migratie. Als u nog niet door het migratieproces bent gegaan, is het de hoogste tijd om de verandering in uw bedrijf te brengen voor een blijvende cloud-telefonie ervaring met Teams.
Hoe zorgt u voor de beste Skype for Business naar Microsoft Teams migratie?
De migratie van Skype for Business naar Teams is geen eenstapsproces. Het vereist planning en het maken van back-ups voordat je kick start het migratieproces. Het is belangrijk om een aantal activiteiten uit te voeren, zoals de belanghebbenden binnen uw organisatie en daarbuiten informeren, de reikwijdte van uw project te definiëren, het concept van het naast elkaar bestaan van Skype for Business en Teams te begrijpen. Zodra deze activiteiten zijn gedefinieerd, is de volgende stap het kiezen voor welk upgrade traject u gaat kiezen en de omgeving voor te bereiden.
Het is altijd essentieel om de medewerkers te trainen of op zijn minst vooraf te informeren met betrekking tot de verwachte verandering in het zakelijke cloud-telefoniesysteem. Een korte trainingssessie voorafgaand aan de inzet van het eigenlijke systeem is ook gunstig. U moet uw organisatie dus voorbereiden op de verandering.
Hoe uw gebruikers te upgraden bij de migratie van Skype voor Bedrijven naar Teams?
Er zijn twee manieren om te upgraden: alle gebruikers in één keer upgraden naar Teams, of gebruikers stapsgewijs upgraden.
Alle gebruikers in één keer upgraden naar Teams
Zoals hierboven vermeld, moeten de werknemers op de hoogte worden gebracht. In het Teams admin center, Org-wide settings > Teams upgrade, kunt u de Coexistence mode vinden. Verander de modus in Skype voor Bedrijven-gebruikers op de hoogte stellen dat er een upgrade naar Teams beschikbaar is door deze op Aan te zetten. In dezelfde modus kunt u in de vervolgkeuzelijst de coëxistentiemodus instellen op Alleen Teams.
Gebruikers in fasen upgraden
Bij deze methode worden niet alle gebruikers in één keer geüpgraded naar de Teams only modus. In plaats daarvan moeten ze in fasen worden geüpgrade. In eerste instantie is het dus belangrijk om de medewerkers van de eerste golf te informeren dat het op hen van toepassing zal zijn en voor hen de modus op Alleen Teams in te stellen, vervolgens moet u de gebruikers definiëren die onder de medewerkers van de tweede golf zullen vallen, enzovoort.
Een gebruiker die eenmaal de Skype for Business Online modus heeft geüpgrade naar Teams kan nog steeds gebruik blijven maken van het bellen naar vaste/mobiele nummers.
MachCloud maakt de migratie van Skype voor bedrijven naar Teams eenvoudig
MachCloud biedt een breed scala aan zakelijke cloud telefonie opties. De module voor migratie van Skype naar Business is alles wat u nodig hebt voor een probleemloze migratie naar Teams. De experts zijn er om u te begeleiden met alle benodigde details, van planning tot daadwerkelijke migratie.
Maak gebruik van MachCloud voor een soepele bel- en migratie-ervaring naar Teams.
Hoe maak je een effectieve conference call binnen Unified Communications setup?
Om een Live conference call te maken, moet u de configuraties goed instellen. Als u van plan bent de call te hosten, kunt u het beste alle informatie verzamelen die de deelnemers nodig hebben, zoals een beveiligingscode (in sommige gevallen) en/of een inbelnummer. Bepaal het tijdstip dat geschikt is voor de deelnemers om deel te nemen. Stel een agenda op voor de conferentie en voeg deze toe aan de details.
Vervolgens moet u de vergadering plannen en de details naar de deelnemers sturen en de uitnodiging voor de vergadering versturen. Als u het gesprek met een smartphone wilt beginnen, kunt u een gesprek starten en vervolgens op “Hold” tikken. Tik op Gesprek toevoegen om een nieuw gesprek te starten en deelnemers toe te voegen. Vervolgens kunt u de twee gesprekken samenvoegen. Al deze opties worden aangeboden door een serviceprovider voor Unified Communication. Deze aanpak is het beste om veiligheidsredenen en om aanvallen zoals Zoom bombing te vermijden.
Moet ik mijn kleine bedrijfstelefoonsysteem omschakelen naar VoIP?
Ja, veel bedrijven zijn al overgestapt op Voice over IP en Cloud gebaseerde telefonie diensten. Sterker nog, als u uw bedrijf niet overschakelt op een cloud-gebaseerd telefoonsysteem zoals VoIP, zult u dat binnenkort wel moeten doen. Kleine bedrijven kunnen goed rondkomen zonder een VoIP-dienst. De toekomst van communicatie ligt echter in cloudgebaseerde telefoonsystemen. Het is het beste om nu de overstap te maken. Het is slim om vandaag te investeren zodat het telefoonsysteem u in latere jaren kan terugbetalen terwijl uw bedrijf groeit.
De pandemie heeft iedereen al vertrouwd gemaakt met digitale communicatie. In feite hebben mensen nu ook het werkelijke belang van digitale communicatie leren kennen. In vergelijking met traditionele communicatiesystemen bieden cloud-based communicatiesystemen meerdere voordelen, zoals Pay-as-you-Go belbundels voor eenvoudige facturering, meer flexibiliteit met opschaalbare en neerwaartse opties en minder training in het bedienen van de cloud-based zakelijke telefoonsystemen (dankzij de reeds beschikbare gratis online trainingen).
Cloud Communicatie & Zakelijke Telefoon | De Basis voor Moderne Werkplek
Cloud communicatie heeft de manier waarop werknemers en klanten met elkaar communiceren verbeterd. Een Cloud communicatieplatform is de sleutel tot het beheren en uitvoeren van alle zakelijke communicatie. In het post-pandemische tijdperk hebben leveranciers van Cloud-telefoons zich gerealiseerd dat deze platforms divers genoeg moeten zijn om tegemoet te komen aan de moderne zakelijke communicatiebehoeften. Kortom, bedrijven hebben zich nu gerealiseerd dat deze systemen die spraaktelefonie en videoconferencing diensten hosten kunnen worden gebruikt als alternatieven voor de traditionele zakelijke telefoons.
Cloud-gebaseerde communicatiesystemen bieden alternatief voor kantoortelefoon
In 2020, tijdens het uitbreken van de pandemie, was er een plotse toename van thuiswerken. In Europa bedroeg het hoogste percentage volgens Eurostat 25% in Finland, gevolgd door Luxemburg en Ierland (respectievelijk 23% en 21,5%). Hierdoor moesten werknemers de communicatie intact houden om de werkstroom gaande te houden. In deze uitdagende situatie werd cloudcommunicatie, met haar aanbod zoals videoconferencing en telefoondiensten, de normale manier van communiceren en won daarmee aan populariteit over de hele wereld.
Zeg maar gedag tegen de traditionele zakelijke telefoon
Cloud platforms hebben de neiging om de bestaande telefoonsystemen te repliceren. Met platforms zoals Teams kan de volledige bedrijfscommunicatie onder één dashboard worden beheerd. Deze systemen hebben de potentie om direct beschikbaar te zijn vanaf de smartphones van werknemers. U hebt dus toegang tot uw bedrijfstelefoon waar u ook bent, wanneer u maar wilt.
Profiteer van Beheerde diensten
Cloudgebaseerde communicatieplatforms bieden een geïntegreerde omgeving. Er worden veel managed services aangeboden door providers aan bedrijven die migreren naar cloud-communicatiesystemen, zoals speciale netwerkgateways, geavanceerde encryptie, een veilige en veerkrachtige MPLS-verbinding, end-to-end monitoring van de verbindingskwaliteit en bescherming van gebruikers-ID’s van klanten, enz.
Eenvoudige facturering en klein budget
In tegenstelling tot traditionele telefoonsystemen waarbij u als maandelijkse abonnee moet betalen, bieden deze platforms eenvoudige facturering met prijsvriendelijke plannen. Het pay-as-you-go model in cloud computing is ook succesvol voor cloudcommunicatie.
Digitale communicatie is de toekomst van zakelijke communicatie
In de wereld na de pandemie zijn we getuige van de eerste fasen van een moderne en digitale werkplek. Er valt nog veel meer te ontdekken met een goed thuiswerkbeleid waarbij cloudcombinaties een belangrijke rol spelen. Aanbieders van oplossingen richten zich meer op gebieden als kunstmatige intelligentie en machine learning voor betere en verbeterde technische functies zoals live vertalingen, automatische samenvattingen van gesprekken, gezichts- en stemherkenning, enz. Op de moderne werkplek speelt next level cloudcommunicatie een grote rol.
MachCloud cloud-communicatieplatform – de communicatie van de toekomst
MachCloud is een cloud-communicatieplatform dat meerdere manieren biedt om moderne zakelijke telefoonsystemen voor gestroomlijnde communicatie op te zetten. Het platform biedt Microsoft Teams, Virtual Private Server, Windows Virtual Desktop, Cloud PBX, SIP trunk en nog veel meer.
Blijf voor op de concurrentie en kies voor MachCloud-diensten voor een soepele en probleemloze communicatie.
Hoe bel ik noodhulpdiensten met mijn cloudgebaseerde telefoonsysteem?
Cloudgebaseerde telefoonsystemen bieden ook gebruik van 112 aankiesbaarheid aan. Als u van die dienst gebruik wilt maken, moet het cloudgebaseerde telefoonsysteem het openbare geschakelde telefoonnetwerk (PSTN) instellen en moet het zijn afgestemd op de 112-verplichtingen. Deze systemen zijn in staat om de locatie van de gebruiker en het terugbelnummer te achterhalen. U kunt dus beter volledig vertrouwen op systemen die voldoen aan de 112-verplichtingen.
Praat met een MachCloud-expert voor meer informatie over de cloudgebaseerde telefoonsystemen.